Uutinen 12.11.2014

Ilmatieteenlaitos.fi on Suomen 2. arvostetuin verkkobrändi

Ilmatieteen laitoksen verkkopalvelu on tänä vuonna toiseksi arvostetuin suomalainen verkkobrändi. Tieto selviää tuoreesta Taloustutkimuksen verkkobrändien arvostus -tutkimuksesta.

Verkkobrändien arvostus ja suosittelu Suomessa -tutkimuksen mukaan top 5 arvostetuimmat suomalaiset verkkobrändit vuonna 2014 ovat:

1. Yle Areena2. Ilmatieteen laitos3. HSL Reittiopas4. HelMet5. Yle

Ilmatieteen laitoksen verkkopalvelussamme vierailee keskimäärin 290 000 kävijää päivittäin. Erot vuodenaikojen välillä ovat suuria, eniten kävijöitä verkkosivuilla on kesäisin. Suosituimpia sivuja ovat Paikallissääennusteiden lisäksi tekstimuotoisia sääennusteita ja tutkatietoa sisältävät sivut.

Keskeisimmät sääpalvelut älypuhelinten käyttäjille ovat saatavissa myös maksuttomina sovelluksina (iOs, Android- ja Windows -puhelimiin) ja selainpohjaisena versiona osoitteessa http://m.fmi.fi/saa/

Lisätiedotverkkopäätoimittaja Tuija Vuorinen puh. 029 539 2234 tuija.vuorinen@fmi.fi