Tiedotearkisto: 2008

Ilmatieteen laitoksen verkkobrändiä arvostetaan

20.10.2008 12:00

Ilmatieteen laitoksen fmi.fi-verkkopalvelu on suomalaisten mielestä neljänneksi arvostetuin verkkobrändi vuonna 2008. Verkkopalvelumme on säilyttänyt neljännen sijansa arvostetuimpien verkkobrändien listalla jo vuodesta 2002 saakka.

Arvostetuimmat verkkobrändit -tutkimuksen mukaan fmi.fi-verkkopalvelua käyttää ainakin silloin tällöin 55 prosenttia internetiä viikoittain käyttävistä suomalaisista. Verkkopalvelun tuntevista reilut kolme neljästä antaa sille hyvän tai erittäin hyvän arvosanan (8-10). Palvelun käyttäjistä puolestaan reilut kahdeksan kymmenestä antaa verkkopalvelulle vähintään hyvän arvosanan.

Verkkobrändien arvostus -tutkimus selvittää verkkobrändien tunnettuutta ja arvostusta suomalaisten internetin käyttäjien keskuudessa. Tutkimus tehtiin Taloustutkimuksen internetpaneelin avulla kahdessa vaiheessa kesäkuussa ja elo-syyskuussa 2008. Ensimmäisessä vaiheessa vastaajia pyydettiin spontaanisti mainitsemaan tuntemiaan verkkobrändejä. Tämän perusteella koottiin tunnetuimpien verkkobrändien lista. Toisessa vaiheessa vastaajat valitsivat listalta tuntemansa ja käyttämänsä verkkobrändit ja antoivat tuntemilleen verkkobrändeille arvostuksensa mukaisen kokonaisarvosanan.

Verkkobrändien arvostus -vertailussa oli mukana 150 tunnettua, internetin käyttäjien itse nimeämää verkkobrändiä. Taloustutkimus Oy on tehnyt vastaavan tutkimuksen joka vuosi vuodesta 2001 alkaen.

Lisätiedot
www-toimittaja Tuija Vuorinen puh. (09) 1929 2234 tuija.vuorinen@fmi.fi